Kennisbank

Als arbeidskundig expertisecentrum is het op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen enorm belangrijk.

We willen die kennis graag gebruiken om u en uw organisatie te helpen. Om die reden delen wij onze kennis en ervaring.

Kennisbank

Ik ben ADXpert voor jou | Hollandia

LogoHollandia

‘Meedenken en het zoeken naar een oplossing is de kernkwaliteit van ADXpert.’ Martine Kraaijeveld uit haar tevredenheid en noemt ADXpert erg betrokken, direct en duidelijk. Dit kwam naar voren in een persoonlijk interview over haar ervaring.

Wie zijn jullie?

Hollandia is actief op het gebied van staalbouw en gevestigd in Krimpen aan den IJssel en Heijningen. Er zijn verschillende markten die we bedienen. Werkzaamheden zijn onder andere staal fabriceren, monteren op locatie en het beheer en onderhoud van staalconstructies.

Hoe zijn jullie bij ADXpert terecht gekomen?

Alweer twee jaar geleden namen wij de eerste dienst bij ADXpert af. Ik sprak een kennis uit het vak over een ingewikkelde casus die speelde op dat moment rondom twee medewerkers. Zij adviseerde mij om een second opinion aan te vragen bij ADXpert. De medewerkers hebben een bedrijfsarts, casemanager en arbeidsdeskundige in één uur gesproken. Ik kreeg achteraf een heel uitgebreide rapportage waar ik erg tevreden over was. Ik kreeg een terugkoppeling, de communicatie was positief en alles werd netjes afgestemd.

Wat was jullie eerste ervaring met ADXpert?

Na de second opinions volgden een aantal arbeidsdeskundige onderzoeken en tweede spoortrajecten, alle diensten naar volle tevredenheid. Ik ontving praktisch advies en de medewerkers kregen stuk voor stuk goede begeleiding bij verschillende coaches. Omdat mijn ervaring zo positief was en mijn toenmalige arbodienst minder goed functioneerde, heb ik een balletje opgegooid in het concern. Met de bedrijven in Heijningen hebben we een pilot gedraaid, naar volle tevredenheid en kort geleden zijn de collega’s werkzaam op de andere vestiging ook overgestapt van arbodienst.

Hoe bevalt de dienstverlening van ADXpert?

Ik ben heel positief en tevreden. Ik heb bij huidige en vorige werkgevers nog niet zo’n betrokken dienstverlener gehad. Als ik een vraag stel heb ik over het algemeen dezelfde dag antwoord. Dit geldt voor zowel het casemanagement als de bedrijfsarts. Als mijn vaste aanspreekpunt er niet is, is er een vervangend casemanager die antwoord kan geven. Als ik een vraag heb aan de bedrijfsarts, bel of mail ik hem en ondanks de schaarste aan bedrijfsartsen heb ik ook daar dezelfde dag antwoord. Daarnaast weet de bedrijfsarts uit zijn hoofd wat er speelt bij de medewerkers, dat is toch uniek!

Wat vind je de belangrijkste kwaliteit in een arbodienst?

Ontzorgen en maatwerk. ADXpert denkt altijd mee naar een oplossing. Het voordeel aan jullie team is dat er veel expertises zijn en er altijd iemand met de juiste kennis aanwezig is. Het maatwerk is ook terug te zien binnen de holding. Er wordt rekening gehouden met de wensen van de verschillende vestigingen en daar wordt de dienstverlening op aangepast. Meedenken en het zoeken naar een oplossing die voor alle partijen zo goed mogelijk uitpakt.

Wat wil je de lezers van dit interview nog meegeven?

ADXpert denkt mee, geeft adviezen en overleggen casussen met het hele team. Het is erg fijn voor zowel mij en de medewerkers dat ADXpert op de hoogte is van elke situatie. Voor er een terugkoppeling gegeven wordt, bestaat er altijd overleg met de bedrijfsarts, arbeidsdeskundige of casemanager hoe casussen aangevlogen moeten worden. Zodoende krijg je altijd een rechtlijnig en eenduidig antwoord waar het hele team achter staat. Daarnaast is het ook fijn dat ADXpert alle expertises in huis heeft. Ik heb inmiddels gebruik gemaakt van de volgende diensten met volle tevredenheid: bedrijfsarts, keuringsarts, arbeidsdeskundige, casemanager, psycholoog, coach en mediator.