Kennisbank
Ik ben ADXpert voor jou | Tronox
10 mei 2023
‘We hebben meerdere organisaties benaderd voor een offerte voor arbodienstverlening. ADXpert viel hierbij positief op vanwege jullie denkwijze’. Zo vertelt Margriet van Bueren van Tronox. Ilse van der Steen interviewde Margriet van Bueren en Noraly Warnaar over de samenwerking en de overstap naar ADXpert.
Tronox is een producent van pigment vanuit titaan houdend erts. Plat gezegd, wit pigment. Dit pigment heb je nodig voor alles wat kleur heeft. Dit pigment bepaald o.a. de dekkingskracht van verf. Tronox levert aan verf-, plastic- en papierfabriekanten. Het is een volledig verticaal geïntegreerd Amerikaans bedrijf met 26 locaties over heel de wereld. Op de Botlek locatie werken ongeveer 300 mensen en deze fabriek bestaat dan ook al meer dan 60 jaar.
Waarom hebben jullie voor ADXpert gekozen?
De stimulans om over te stappen naar een andere arbodienst was dat de huidige arbodienst een contractvorm had die ons niet meer aansprak. We zijn toen op zoek gegaan naar een organisatie die beter bij ons past. Bij Tronox hebben we een interne casemanager die boven op het ziekteverzuim zit. De kennis en ervaring hebben we hierdoor al jarenlang in huis. Er was dan ook niet de behoefte dat een arbodienst alles van ons overneemt. Maar een arbodienst die ons als partner kan aanvullen en waarbij we elkaar sterker kunnen maken. We hebben meerdere partijen voor een offerte benaderd en ADXpert viel hierbij positief op vanwege de denkwijze die aansluit bij onze afhandeling van verzuim.
Hoe verliep de implementatie?
De implementatie was vrij gemakkelijk. Dit komt ook doordat we al met hetzelfde systeem werkten, wat ervoor zorgt dat de migratie soepel is verlopen. De lijnen zijn tijdens de implementatie ook kort geweest. Het is nog wel even wennen. Hiervoor hadden we het systeem zelf ingericht en waren we hier ook zelf applicatiebeheerder hiervan, en konden we wijzigingen van ploegen zelf verwerken. Dit moeten we nu uit handen geven.
Het contact met ADXpert was fijn omdat er in het begin heel veel heen en weer gemaild moest worden. Er wordt echt de tijd voor je genomen om samen alles door te nemen en welke informatie er voor de implementatie benodigd is. Vooral in het begin waren veel dingen nog onbekend en er was de ruimte om al onze vragen te stellen. Je krijgt niet het gevoel dat je domme vragen stelt. Het is al die tijd echt samen opgaan geweest.
Stel dat u een collega onderneming ADXpert zou aanraden, wat zou u dan als eerste positieve punt noemen?
Het is een "niet lullen maar poetsen" bedrijf, wat ik heel fijn vind. Tijdens onze zoektocht naar een nieuwe arbodienst zijn we dit niet veel tegengekomen. Het is positief dat ADXpert een andere contractvorm aanbiedt.
In dezelfde periode dat we zijn overgegaan naar een nieuwe arbodienst hebben we ook offertes opgevraagd voor het uitvoeren van PMO's (preventief medisch onderzoek). In eerste instantie hebben we dit bij twee andere partijen uitgezet. Tijdens de gesprekken over de overname van arbodienst kwam naar voren dat ADXpert deze diensten ook aanbiedt. Hierop hebben we lastminute besloten om ADXpert er ook bij te betrekken. Hier is door ADXpert supersnel op ingesprongen. Na het gesprek hadden we binnen 2 dagen al een offerte ontvangen. Uiteindelijk hebben we hier ook de keuze gemaakt om voor ADXpert te gaan. Dit was weer een bewuste keuze. Naast het feit dat het prijstechnisch interessant was, gaf het als nieuwe arbodienst ook gelijk een inkijk in onze organisatie.