Kennisbank

Als arbeidskundig expertisecentrum is het op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen enorm belangrijk.

We willen die kennis graag gebruiken om u en uw organisatie te helpen. Om die reden delen wij onze kennis en ervaring.

Kennisbank

Ik ben ADXpert voor jou | PPT Solutions

‘Als medewerkers onverhoopt ziek worden breekt vaak een moeilijke periode in hun leven aan en dan wil je de begeleiding in de beste handen kunnen geven.’ Zo omschrijft Ferry Pereboom, eigenaar van PPT Solutions, in het kort waarom hij zo tevreden is met de dienstverlening van ADXpert. Anne-Marèl Bos en Marleen Verheij interviewden hem over hoe hij de samenwerking met ADXpert tot op heden ervaart.

Wie zijn jullie?

‘Wij zijn een bedrijf dat PowerPointpresentaties maakt. Dat klinkt erg saai en stoffig, maar onze talentvolle designers maken ontzettend indrukwekkende dingen. Hoewel de belangen voor het geven van een presentatie erg hoog zijn, gebeurt dit in organisaties vaak op laag niveau. Wij creëren een presentatie met een verhaallijn en van de hoogste kwaliteit, zodat je echt indruk kunt maken op klanten en op je doelgroep.’

Waarom hebben jullie voor ADXpert gekozen?

‘Tijdens de groei van het bedrijf, loop je steeds vaker tegen problemen aan met ziekte die soms lang kan aanhouden. Het gaat dan om collega’s, daar is mensenwerk voor nodig. Toen hebben we een partij gekozen om ons te helpen deze collega’s goed te begeleiden, maar die samenwerking verliep niet zoals gewenst. We kwamen erachter dat de mensen die de hulp het hardst nodig hadden op dat moment niet goed geholpen werden. Als bedrijf wil je dan toch de beste hulp bieden. Ik ben zelf niet betrokken geweest bij de overstap, mijn collega heeft dit opgepakt.’

Wat is je persoonlijke ervaring bij het werken met ADXpert?

‘Wat we misten, was de hulp bij ziekte en uitdagende trajecten. We wilden graag een partij die deskundig is en goede tips kan bieden, op een persoonlijke manier. Mijn ervaring is dat Cees Willem erg eerlijk was naar zowel mij als de betrokken collega. Na een TMA kwamen we erachter dat de collega niet paste op de werkplek. Het is op lange termijn eerlijker om te kijken naar goede en zwakke punten in plaats van te blijven re-integreren.’

Hoe hebben de betrokken werknemers het contact met ADXpert ervaren?

‘Natuurlijk zegt een zieke werknemer niet snel dat een arbodienst fijn of goed is. Wat we wel merken, is dat mensen toch tot inzicht komen dat re-integreren niet altijd de beste optie is en dat het ook mogelijk is om niet bij een functie te passen. Dus indirect wordt het contact als prettig ervaren.’

Als je de begeleiding van de werknemers een cijfer zou geven, welk cijfer zou dat dan zijn?

‘8,5. Dat is vrij hoog als je een laag referentiekader hebt. Zieke werknemers moet je tijdens een moeilijke periode in hun leven in goede handen kunnen overgeven.’

Hoe sluit jouw visie aan bij de visie van ADXpert?

Ferry stelt een wedervraag: ‘Hoe zou je jullie visie omschrijven?’

Marleen: ‘Persoonlijke aandacht en goede bereikbaarheid staan bij ons centraal. Wij willen graag ontzorgen en er zorg voor dragen dat mensen op een prettige manier worden geholpen.’

Ferry is het daarmee eens. ‘Ontzorgen is iets moois. Wat we waarderen is de snelle bereikbaarheid en het persoonlijke. Dus die visie deel ik wel.’

Welke rol heeft feedback gespeeld in het contact met ADXpert?

‘Vorig jaar kwamen twee medewerkers vrij snel achter elkaar in de ziektewet. Toen ben ik met Cees Willem in gesprek gegaan en gaf ik aan dat ik twijfelde of de werkplek wel de juiste was voor deze werknemers. Cees Willem is toen heel serieus gaan kijken of de functie wel of niet paste. Dat vind ik ook feedback.’

PPT Solutions neemt de volgende diensten af bij ADXpert: arbodienstverlening, tweede spoortrajecten en TMA’s.