Kennisbank

Als arbeidskundig expertisecentrum is het op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen enorm belangrijk.

We willen die kennis graag gebruiken om u en uw organisatie te helpen. Om die reden delen wij onze kennis en ervaring.

Kennisbank

Expert aan het woord: Marlon Bahlman

4W5A01841

Marlon is sinds december 2019 secretaresse van het arbeidsdeskundige team van ADXpert. We interviewden haar om te vragen hoe ze haar baan ervaart.

Wat doe je als secretaresse van het AD team?

Ik houd me bezig met de arbeidsdeskundige onderzoeken en letselschade trajecten. Dat houdt o.a. in het plannen van AD onderzoeken en het controleren en versturen van rapportages naar de werknemer en werkgever. Daarbij heb ik veel contact met zowel werkgevers als werknemers. Als een arbeidsdeskundig onderzoek wordt opgestart heb ik eerst contact met de werkgever om een afspraak in te plannen. Vervolgens heb ik contact met de werknemer waarbij ik hem of haar uitnodig voor het AD onderzoek. Ik geef de werknemer een uitleg over de wijze waarop een arbeidsdeskundig onderzoek wordt uitgevoerd. Daarnaast houd ik mij bezig met de secretariële ondersteuning voor de letselschade trajecten door middel van het opvragen van stukken, het nakijken en versturen van rapportages en het plannen van afspraken. Verder houd ik toezicht op de agenda’s van de arbeidsdeskundigen en heb ik nauw contact met de directeur Cees Willem en met de ZZP’ers.

Hoe ben je bij ADXpert terecht gekomen?

Ik ben bij ADXpert komen werken via een uitzendbureau. Toen ik hoorde van ADXpert sprak het idee om bij een arbodienst te werken mij gelijk aan. Ik werd nieuwsgierig naar de vacature en toen ik de functieomschrijving las was ik meteen enthousiast.

Wat is zo leuk aan je functie?

Ik vind de functie van secretaresse vooral erg leuk omdat ik veel moet regelen. Ik heb veel contacten via de telefoon of de mail en dat is wat ik graag doe in mijn werk. Veel persoonlijk contact met mensen, iets voor een ander kunnen betekenen. Dat is ook wel echt aan de orde bij ADXpert want we willen zieke medewerkers graag op een goede manier terug brengen in het arbeidsproces. Ik sta klaar voor werknemer en werkgever en een luisterend oor zijn is vaak heel belangrijk.

Wat zijn belangrijke kwaliteiten die nodig zijn?

Dat je een luisterend oor kan zijn omdat er vaak behoefte is bij werknemers om hun verhaal te doen. Daarnaast is geduld hebben belangrijk want als iemand zijn persoonlijke verhaal wil delen is het belangrijk om daar de tijd voor te nemen. Verder is snel schakelen tussen verschillende taken ook belangrijk en daarbij je hoofd koel houden en het overzicht bewaren.

Is er ruimte voor ontwikkeling bij ADXpert?

Als je aangeeft dat je aan bepaalde aspecten wilt werken staat ADXpert daar zeker voor open. Zo heb ik een timemanagement training gevolgd om zo effectief en efficiënt mogelijk met mijn tijd om te kunnen gaan.

Wat vind je leuk aan werken bij ADXpert?

Bij ADXpert staan we allemaal voor elkaar klaar. Je kan altijd om hulp vragen bij een collega. ADXpert is heel attent, niet alleen met attenties maar ook door het geven van complimenten. Als ik een taak goed heb uitgevoerd wordt dat ook gewaardeerd. Het is leuk om daar deel van uit te mogen maken. De saamhorigheid is fijn, we zijn echt een team met elkaar.