Kennisbank

Als arbeidskundig expertisecentrum is het op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen enorm belangrijk.

We willen die kennis graag gebruiken om u en uw organisatie te helpen. Om die reden delen wij onze kennis en ervaring.

Kennisbank

Expert aan het woord | Lydia Slieker

Als secretaresse van het arbo team bij ADXpert speel ik een belangrijke rol in het begeleiden van onze salestrajecten. In dit artikel neem ik je graag mee in het traject van het aanvragen van een offerte bij ons bedrijf.

Het aanvragen van een offerte bij ADXpert

Bij ADXpert ontvangen we offerteaanvragen via verschillende kanalen, variërend van online contactformulieren op onze website tot leads via bestaande relaties en telefonisch contact. Of je nu al een zieke medewerker hebt en op zoek bent naar een arbodienst, of nog geen arbodienst hebt, bij ADXpert staan we klaar om je te helpen. Naast offertes voor arbodienstverlening stel ik ook de offertes en contracten op voor PMO (preventief medisch onderzoek), bedrijfsmaatschappelijk werk, vertrouwenspersoon, RI&E, werkplekonderzoeken. Eigenlijk alles wat een klant bij ons kan afnemen in het kader van arbodienstverlening.

Flexibele contractopties

We informeren potentiële klanten over de verschillende contractopties die we aanbieden. Bij ADXpert werken we met verschillende contracten, waaronder een basiscontract (no-nonsense) en contracten waarbij uren voor casemanagers en bedrijfsartsen worden ingekocht. Dit stelt ons in staat om flexibiliteit te bieden en op maat gemaakte oplossingen te leveren. Of je nu behoefte hebt aan een basiscontract waarbij we met losse verrichtingen werken en een werkgever ons kan inschakelen wanneer het nodig is of juist uitgebreidere begeleiding wenst, wij passen ons voorstel aan op jouw specifieke behoeften.

Tijdens het salesgesprek stellen we veel vragen om een goed beeld te krijgen van de situatie. We willen weten hoe de werkgever het nu geregeld heeft en waarom ze niet tevreden zijn. Daarnaast bespreken we de verwachtingen en belangrijke aspecten die opgenomen moeten worden in het contract. We kijken naar het aantal zieke medewerkers en bespreken de werkwijze. Wat doet de werkgever zelf en wat verwachten ze van ons? Willen ze een telefonische controle op de 3e, 4de, of 5de dag of doen ze dat zelf? Maken ze een plan van aanpak of willen ze dat wij dat doen? Op basis van deze informatie maken we een contract dat aansluit op jouw situatie. 

Na het salesgesprek maken we een voorstel dat passend is bij de situatie, gezien het verzuimpercentage en het aantal medewerkers. We passen ons voorstel aan op basis van of de werkgever veel zelf doet of juist maximale begeleiding van ons verwacht. Daarna sturen we ons voorstel op.

Zodra we de getekende offerte ontvangen, regelen we intern alles administratief. We nemen de werkgever helemaal mee in dit verhaal en leggen uit wat we van hen verwachten en welke informatie we nodig hebben om een goede start te kunnen maken. De klant krijgt dan een welkomstmail met allerlei informatie die de werkgever intern kan delen, inclusief een voorbeeldbrief waarin wordt aangegeven dat ze overstappen naar een nieuwe arbodienst met onze contactgegevens. Daarna wordt alles ingeregeld in Verzuimsignaal. We koppelen een casemanager en plannen een kennismakingsgesprek in.

Een complete arbodienst

Bij ADXpert hebben we alles onder één dak: coaching, arbeidsdeskundige onderzoeken en eigenlijk alles wat bij verzuim komt kijken. Als een klant bijvoorbeeld een arbeidsdeskundig onderzoek nodig heeft, hoeven ze niet op zoek te gaan naar een andere partij. Het voordeel hiervan is dat de lijntjes kort zijn. Een coach kan bijvoorbeeld even bij de bedrijfsarts binnenlopen om te overleggen over een traject. Bovendien zijn we als middelgrote arbodienst goed op de hoogte van wat er speelt in de regio waarin we werken. Ons team is niet te groot waardoor werkgevers naast een vaste casemanager ook een vaste backup casemanager krijgen toegewezen.

Bij ADXpert blijven we betrokken bij onze klanten. Als een bedrijf eenmaal klant bij ons is en ze hebben bijvoorbeeld een maatwerkcontract waarbij ze een aantal uur casemanagement, AD-consulten, bedrijfsartsuren en een bepaald aantal coaching uren afnemen, evalueren we jaarlijks de voortgang van het contract. We kijken of er aanpassingen nodig zijn, of het contract nog voldoet aan de behoeften en of het ziekteverzuim is gedaald. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze klanten altijd de best passende dienstverlening kan ontvangen.

Wil je graag meer weten over hoe ADXpert jouw bedrijf kan ondersteunen op het gebied van verzuimbegeleiding, casemanagement, coaching en andere verzuim gerelateerde diensten? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek wat ADXpert voor jouw bedrijf kan betekenen.

Neem contact met ons op