Kennisbank

Als arbeidskundig expertisecentrum is het op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen enorm belangrijk.

We willen die kennis graag gebruiken om u en uw organisatie te helpen. Om die reden delen wij onze kennis en ervaring.

Arbodienstverlening

Expertise

Arbodienstverlening

De arbodienstverlening van ADXpert is pragmatisch. Ons adagium is: kijken naar wat wel werkt en stoppen met wat niet (meer) werkt. Onze gecertificeerde arbodienst heeft als doel de emotionele, organisatorische en financiële schade van verzuim door ziekte te beperken. Door onze voorsprong in kennis kunnen we bij hoofdpijndossiers oplossingen voorstellen die perspectief bieden, voor zowel werknemer als werkgever. 

Bij voorkeur bieden wij een all-inclusive pakket op maat aan, waardoor onze arbodienst op het gebied van verzuim een partner kan zijn voor hrm of werkgever. Bij zo’n pakket hoort niet alleen arbeidsdeskundig onderzoek, tweede spoor, bedrijfsarts, maar bijvoorbeeld ook coaching van teamleiders, begeleiding bij bezoek van een werknemer aan het UWV en bij beroeps- en bezwaarzaken tegenover een beslissing van het UWV. We kunnen de arbodienstverlening ook aanbieden op verrichtingenbasis.

Onze spreekuurlocaties

Naast onze hoofd locatie in Ridderkerk, bieden wij spreekuren aan op de volgende locaties: 

  • Delft
  • Den Haag
  • Schoonhoven
  • Kesteren
  • Hoornaar
  • Nieuwerkerk aan den Ijssel
  • Dordrecht
  • Goes
  • Krimpen aan den Ijssel

Lees hier meer over onze gecertificeerde arbodienstverlening.

Wat maakt onze arbodienstverlening uniek?

Onze arbodienst zoekt samen met werknemer en werkgever naar verantwoorde oplossingen die perspectief bieden. We staan voor: 

Goede voorbereiding

Vóór de ingangsdatum nemen we de dossiers van langdurig zieken door en schrijven een plan van aanpak. Ook scannen we eerst alle personeelsdossiers, bijvoorbeeld op no-riskers, vangnetters en teveel betaalde afdrachten. 

De-medicalisering

Onze arbeidsdeskundige voert de gesprekken met werknemers die langdurig in verzuim zijn of dreigen te komen, niet de bedrijfsarts. Samen met de werknemer (en eventueel diens partner) kijken wij wat effectief en gewenst is voor de toekomst. Aan onze bedrijfsartsen stellen we altijd specifieke vragen. 

Brede communicatie

Wij overleggen met de teamleiders, bijvoorbeeld voor een arbeidsdeskundig consult of een bezoek aan de bedrijfsarts, omdat wij verzuim zien als een gezamenlijk probleem. We denken mee en geven gevraagd (en ongevraagd) advies waar de werknemer en de werkgever wat aan heeft. 

OFFERTE AANVRAGEN

Arbodienstverlening

Wilt u gebruikmaken van onze expertises?

Vraag een offerte aan